Dat het bij Logo Oost-Brabant soms uit de hand loopt… In wat volgt zal ik, omwille van de privacy, geen namen noemen, maar we hebben ze soms niet allemaal op een rijtje.
Gisteren waren we met z’n allen weer aan de lunch. Al
staande uiteraard, want zitten doen we al genoeg. De bokes achter de kiezen,
met moeite want er werd weer wat gelachen, vroeg ik me af wat er toch omgaat in
het hoofd van onze vele stagiairs en jobstudenten die we mogen verwelkomen als
ze ons bezig horen. Geen thema is ons te zwaar, geen taboe gaan we uit de weg.
Van bevallingen tot niemendalletjes in slangenmotief, van bv’s die van lief
wisselen tot charismatische mannen, van hilarische telefoontjes in het Engels
tot het uitreiken van opzichtige bekers. Lachen helpt…
Dit motto delen ze met ons bij VTM, Q-music en Belfius met
hun rode neuzen actie. Deze actie wil
fondsen werven voor meer hulp voor kinderen met psychische problemen. En dat
Vlaanderen wil helpen, weten we al langer. Ontelbare vrijwilligers uit alle
gemeenten zetten zich in voor de verkoop van deze rode neuzen. Op 5 december
wordt het resultaat bekend gemaakt met een slotshow op TV.
Wij bij Logo Oost-Brabant krijgen de unieke kans om, samen
met de stad Leuven, vanaf 2016 in te zetten op een geestelijk gezondheidsbeleid
voor kinderen en jongeren in Leuven. Een uniek en mooi project: Warme steden, met de
financiering van het Fons Ga Voor Geluk.
En om af te sluiten, deze bezorgde mij een glimlach op het
gezicht.
Liesbeth
liesbeth@logo-oostbrabant.be
Geen opmerkingen:
Een reactie posten